neděle 3. října 2021

Rohlíky domácí


 Domácích rohlíků a housek už jsem pekla více druhů, tak vždy když vidím nějaký recept vyzkouším a pak vychutnám jaké jsou. Mohu říci. že jsou opravdu moc dobré. Recept mám od kamarádky:- Michaely Rau.


Suroviny:

500 g hladké mouky

300 ml piva můžeme použít i vodu když nemáme doma pivo

50 g sádla nebo 50 ml oleje

1 kostka droždí

sůl

1 kávová lžička cukru

Na posyp:

sůl, kmín, semínka lněná, semínka sezamová, mák na posyp dle chuti.


Postup:

Já tentokrát nezadělávala těsto v pekárně ale ručně.

Nejdříve kostku droždí rozdrobíme do mísy, smícháme s cukrem a necháme pár minut odstát.

Droždí se nám za chvíli rozpustí na kašičku. Jestli použijeme sušené droždí můžeme jen vmíchat do těsta.

K drožďové kaši přidáme zbylé suroviny a vypracujeme hladké, pružné nelepivé těsto-já jsem musela přidat trošku hladké mouky aby těsto bylo krásné vláčné.

Hotové těsto zakryjeme utěrkou a necháme 60 minut kynout. Po vykynutí si těsto rozdělíme asi na 10 dílů můžeme i míň -třeba si na váze navážíme stejné kousky cca 90 g.

Jednotlivé díly rozplácneme na placku tu přehneme na polovinu a vyválíme trojúhelník a srolujeme.

Housky- uděláme koule a nožem uděláme hvězdu. Vše naskládáme na plech s pečícím papírem a necháme ještě asi 30 minut kynout. Horkovzdušnou troubu si nahřejeme na 240.  Klasickou  si nahřejeme cca 200 až 220 dle trouby. Zkoušíme špejli.

Rohlíky před pečením potřeme vodou a libovolně posypeme semínky, nebo mákem, nebo solí a kmínem.

Do vyhřáté trouby dejte rohlíky a do spodní části trouby na plech chrstněte trochu vody. Pokud nemáte horkovzdušnou troubu rohlíky se pečou asi 15 minut dle trouby. Hotové rohlíky přendáme na mřížku vychladnout.

Když se použije voda jsou rohlíky míň vypečené když pivo jsou obzvlášť vypečené.



2 komentáře:

  1. Pekla jsem rohlíky několikrát,ale zase tolik jsem z nich nadšená nebyla,ale možná proto,že rohlíky nejím.Manžel ten je má zase hodně rád.Romanko,tvůj recept vyzkouším a možná to budou ty pravé rohlíky.
    Díky za recept,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško přesně jak u nás já taky ne,já vždy zkouším ty pravé protože manžel je má taky moc rád.Ty mu chutnaly i když nejraději by jedl stále pletenky a přitom bílé pečivo má omezené :)

      Vymazat

INFORMACE