neděle 19. února 2023

Housky s jogurtem


 Suroviny:

500 g hladké mouky

1 hrnek mléka

1 kávová lžička soli

špetka cukru

3 polévkové lžíce oleje

3 polévkové lžíce jogurtu

1 kostka droždí

Na potření: 

1 vejce

Posyp-mák, hrubá sůl, sezam, kmín-jak kdo má rád.


Postup:

Já jsem těsto dělala  v pekárně jako vždy. Kdo nemá pekárnu nejdříve udělá: z mléka droždí špetky cukru vzejít kvásek.

Poté všechny suroviny pořádně promícháme a necháme kynout asi 1 hodinu na teplém místě.

Vykynuté těsto nakrájíme na kousky a můžeme udělat klasicky anebo je můžeme i uplést jen ze dvou copů.

Hotové housky dáme na vyložený plech pečicím papírem a necháme asi tak 30 minut kynout.

Pak potřeme vajíčkem a posypeme dle chuti.

Dáme péct do předem vyhřaté trouby a pečeme cca na 160. Zkoušíme špejli.

Poznámka-já jsem do receptu musela přidat trochu více mouky než těsto bylo takové jak má být.

TENTO RECEPT JSEM NAŠLA NA NETU.


Žádné komentáře:

Okomentovat

INFORMACE