čtvrtek 14. ledna 2021

Domácí chléb dle inspirace - odkaz https://bonvivani.sk/recepty/chlieb-z-pekaca

Je to chléb moc dobrý , a není složitý.


 Suroviny:

600 g hladké mouky

350 ml vody-já jsem dala trošku více

2 g sušené droždí

20 g soli

20 g chlebového koření

trošku cukru


Postup:

Do velké mísy nasypeme mouku a všechny sypké suroviny a přilijeme vodu .

Vařečkou párkrát promícháme aby se vše spojilo.

Misku zakryjeme potravinářskou folii a vložíme do vypnuté trouby protože tam je stabilní teplota.

Necháme od večera do rána kynout.

Ráno uvidíme jak nám krásně těsto nakynulo ,vyndáme na pomoučenou desku a od kraje do středu

přeložíme aby se mouka dostala navrch ,dáváme přitom pozor aby se mouka nedostala do středu těsta ,ale zůstala jen na povrchu .

Poté si připravíme oválný košík nebo ošatku. Vložíme do ní utěrku , hodně ji vysypeme moukou a nakonec vložíme těsto.

Necháme 1/2 hodiny kynout znova ve vypnuté troubě.

Těsto si vyndáme z trouby a troubu zapneme na 250 stupňů vyhřát alespoň půl hodiny. Do spodní části trouby si dáme nahřát pekáč i z pokličkou. Pak pekáč vyjmeme , víčko odložíme stranou.

Těsto z košíku opatrně vyklopíme do pekáče , upravíme zaklopíme víčkem a vložíme do trouby chleba pečeme 1/2 hodiny.

Po půlhodině pekáč vyjmeme-vidíme jak těsto změnilo barvu na chlebíček. Vložíme zpět do trouby nyní už bez víčka a pečeme ještě 20 minut aby kvůli kůrky.

Po upečení chleba vyjmeme ,metličkou ometeme přebytečnou mouku.

Chleba přendáme na mřížku aby dýchal a odpařil se i od spodu.

Je to už nějaký čas co jsem pekla tento chléb dle receptu Taňi ,dnes má druhý blog a jsem ráda , že můžu občas nějaké recepty udělat nikdy mě její recepty nezklamaly.

inspirace a odkaz na recept 


https://bonvivani.sk/recepty/chlieb-z-pekaca



3 komentáře:

  1. Och ta kůrčička. Když jsem byla malá, ráda jsem chleba okusovala, než jsem ho přinesla domů. právě ta křupavá kůrčička mě lákala. Zkusila jsem kdysi chleba podle Ládi Hrušky, ale také nebyl špatný. Zaujalo mne to chlebové koření. To se dostane koupit někde nějaká směs?

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem ho nesehnala,tak jsem dala pouze kmín.Ale budu si ho muset objednat,už jsem ho jednou měla.

    OdpovědětVymazat
  3. Já si chleba peču pořád,protože kupované pečivo mi nedělá dobře.Vyzkoušela jsem všelijaké recepty i kváskový,ale ten je na dlouho.Peču z žitné mouky a hladké.Chlebové koření ani nevím,že existuje.Příště tvůj chleba vyzkouším

    OdpovědětVymazat

INFORMACE