Sunday, 28 July 2013

Ořechový závin


Těsto:
350g hladká mouka
150g kysaná smetana
50g máslo
1 prášek do pečiva
3 žloutky
trocha soli

Nápln:
400g mleté vlašské ořechy
200g cukr písek
2 sáčky vanilkový cukr
100g rozinky
1 dcl mléko horké
1 dcl rum
Ze surovina jsem připravila polotuhé těsto,které jsem nechala v chladu odstát.Mouku nebo smetanu si upravte dle sebe,nebot každá mouka saje jinak tekutiny.
Nádivku jsem udělala tak,že jsem pomlela ořechy a spařila horkým mlékempřidala rozinky namočené v rumu a cukr písek i vanilkový cukr.
Těsto jsem na pomoučeném vále rozválela na dva pláty/můžete i jeden/,které jsem naplnila připravenou nádivkou.
Dala na plech vyložený pečícím papírem,potřela rozšlehaným žloutkem a dala péct.Pečeme na 180 cca 45 minut.
S těstem se dobře pracuje je elastické a při pečení nepraská!
Inspirace- Tana

http://bonvivani.sk/recepty/orechovnik

No comments:

Post a Comment